Tientallen studenten op straat door brand in kamercomplex

Midden in de nacht sloeg de vlam sloeg in de pan in een keuken in het pand. Twee bewoners ademden rook in en moesten voor controle naar het ziekenhuis.

Een afzetlint herinnert nog aan de brand van de afgelopen nacht. Beeld: Marko de Haan

Zo’n vijftig tot zeventig studenten moesten in de nacht van dinsdag op woensdag plotseling hun bed uit, vanwege een brand in hun studentencomplex aan de Essenburgsingel in Rotterdam-West. Twee bewoners moesten naar het ziekenhuis, omdat ze rook hadden ingeademd.

De oorzaak van de brand was een ongelukje in een keuken, zegt een woordvoerder van de brandweer tegen RTV Rijnmond. Rond 4.30 uur sloeg daar de vlam in de pan. Omdat het hele gebouw zich vervolgens met rook vulde, werd het hele pand ontruimd.

Anderhalf uur later, rond 6.00 uur, mochten de studenten weer naar binnen. De schade aan het pand lijkt mee te vallen.

Deel dit artikel