Wat môt dat hier?
Hoewel de campus in een diepe zomerslaap verkeert en het grootste deel van de studentenbevolking vakantie viert, loopt hier en daar toch een enkeling rond voor schijnbaar belangrijke zaken. EM vraagt zich iedere dag af: wat môt dat hier? Vandaag Bart de Jong, die zijn scriptie probeert af te maken.
Wat doe jij hier midden in de zomer?
‘Ik eet nu even een broodje bij het Sportgebouw. Maar eigenlijk zit ik hier om mijn scriptie af te maken. Ik studeer fiscale economie. Mijn scriptie gaat over de manier waarop strafrecht en belastingrecht omgaan met crimineel inkomen.’
Dat is zeker wel stressen?
‘Behoorlijk. Ik ben er al een jaar mee bezig en hij moet volgende week echt af anders betaal ik een jaar extra collegegeld. Ik zit al weken lang iedere dag van tien uur ’s ochtends tot elf uur ’s avonds te bikkelen in de Universiteitsbieb. Meestal zit ik boven, maar tijdens die warme dagen was het daar echt niet te harden. Dan ging ik toch maar een verdieping lager zitten.’
Voel je je niet eenzaam?
‘In het begin niet. Toen zaten er nog wel aardig wat lotgenoten. Maar de spoeling wordt steeds dunner. Het ijkt wel ik nog de enige ben.’
Wat ga je doen als je klaar bent?
‘Eerst lekker op vakantie. Ik wil gaan rondtrekken door Afrika. Van Marokko de westkust af naar het zuiden. Tot het geld op is. En daarna solliciteren bij de Politie of de Fiod.’
SvdM
Meest gelezen
-
Last-minute tentamenwijzigingen door hittegolf: ‘Ik hoorde het pas om 21 uur’
Gepubliceerd op:-
Campus
-
Onderwijs
-
-
Tentamens en onderwijs afgelast vanwege hitte
Gepubliceerd op:-
Onderwijs
-
-
WK-deelname betekent veel voor Curaçaose studenten: ‘Je ziet voor het eerst dat je land wordt herkend’
Gepubliceerd op:-
Studentenleven
-
Reacties
Reacties zijn gesloten.
Meer Campus
-
Last-minute tentamenwijzigingen door hittegolf: ‘Ik hoorde het pas om 21 uur’
Gepubliceerd op:-
Campus
-
Onderwijs
-
-
Nieuwe cao universiteiten: lonen met 3,1 procent omhoog en zwangere medewerkers beter beschermd
Gepubliceerd op:-
Medewerkers
-
-
Analyse hoorzitting corona: oud-minister Van Engelshoven kreeg geen enkele lastige vraag
Gepubliceerd op:-
Corona
-
Politiek
-