Hal Erasmus MC tijdelijk ontruimd vanwege nepbom

Afbeelding door: Marion Smits
De centrale hal van het Erasmus MC is maandagmiddag enige tijd ontruimd in verband met een verdacht pakketje. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) stelde uiteindelijk vast dat het ging om een nepbom.
Het pakketje werd rond 13.00 uur aangetroffen op een van de toiletten van het Erasmus MC. Het personeel in de hal en aanwezige bezoekers moesten daarom de hal verlaten. Een team van de politie onderzocht wat er in het pakketje zit. Er is ook een speurhond bij die getraind is in het opsporen van explosieven.
In totaal duurde de ontruiming van de centrale hal en de afsluiting van de hoofdingang circa anderhalf uur. Inmiddels is het Erasmus MC weer geheel toegankelijk.
UPDATE: Het bleek te gaan om een speelgoedwekker die eruit ziet als een (kleurrijke) bom.
Meest gelezen
-
Extreme hitte: ‘Ondraaglijk heet in Sauna Sanders’
Gepubliceerd op:-
Campus
-
-
Van kantoor naar tuin: medewerkers kweken groenten voor de campustuin
Gepubliceerd op:-
Natuur
-
-
Verknipte cheerleader
Gepubliceerd op:-
Column
-
Reacties
Reacties zijn gesloten.
Meer Nieuws
-
Universiteit rapporteert datalek in medewerkersonderzoek
Gepubliceerd op:-
Nieuws
-
-
Universiteiten willen dat minister Palestijnen helpt hierheen te komen
Gepubliceerd op:-
Nieuws
-
-
Zo zorg je ervoor dat je het nieuws van EM kunt vinden in Google
Gepubliceerd op:-
Nieuws
-