Op 10 februari 2015 slentert een klein leger studenten nietsvermoedend de sportzaal binnen. Klaar voor een uur zweten op commando van instructeur Gea – je moet er wat cardiogeweld voor over hebben om indruk te maken op de stage-recruiters van Nike. Kijk mee naar de foto’s!
Gea jaagt de ploeg op om steeds lager te squatten, nog feller te boksen en hoger te springen. Als je vervolgens – met het verse zweet op de rug – nog wat zinnigs weet te zeggen tijdens de presentatie en borrel, zit je helemaal gebakken.
Andrea Carenini, verantwoordelijk voor de werving van stagiairs: “Een wijnproeverij of iets dergelijks past niet echt bij ons. We hebben heel eigenwijs onze eigen activiteit gekozen. Sport is de meest logische keus.”
Florian Zenke (voorop in beeld) – Master Supply Chain Management: “Het was heel zwaar, ik heb me kapotgezweet. Maar toch vind ik dit de coolste Recruitment Days-ervaring. Ik zou het leuk vinden als Nike er volgend jaar weer bij is. In eerste instantie deed ik vooral mee om een indruk te krijgen van de organisatiecultuur, maar een stage zou ik zeker zien zitten.”
Laure Garcia – Master Strategic Marketing: “Het was ‘tough’. Het leek me interessant om op een informele manier kennis te maken met een merk. Dat is goed gelukt.”
Lena Rakel (rechts)– Master Marketing Management: “Ik lag de afgelopen vijf dagen ziek op bed en nu sta ik hier. Dit is een goede manier om de ziektekiemen van het lijf af te slaan; gelukkig heb ik het overleefd. Ik heb andere activiteiten moeten missen maar met deze workout maak je een inhaalslag!”
Sewan Park – Master Strategic Management: “Ik ben een voetbalgek en hou al jaren van Nike, dus ik was benieuwd naar het merk. Het sportgedeelte was heel zwaar, ik sport niet veel. Werken op de brand department van Nike lijkt me leuk.” NB