Medewerker Erasmus Universiteit opgepakt wegens verduistering
Een medewerker van de Erasmus Universiteit is maandag gearresteerd op verdenking van verduistering. Het zou gaan om een bedrag van 22.000 euro. Dat bevestigen verschillende bronnen aan Erasmus Magazine.
De man werd maandagmiddag op de campus opgepakt door twee agenten in burger, die hem meenamen in een auto.
Contract loopt af
In november werd een onderzoek gestart, toen er onregelmatigheden aan het licht kwamen. Het zou gaan om een medewerker wiens contract binnenkort afloopt. Met een pasje van zijn afdeling zou hij 22.000 euro van de universiteit naar rekeningen hebben overgemaakt. Onduidelijk is nog wat de man met het geld van plan was, en of het geld inmiddels weer terecht is.
Het Openbaar Ministerie is bezig met een onderzoek. In afwachting van de uitkomst is de man door de universiteit op non-actief gesteld. ES
Meest gelezen
-
EM TV newsflash: Faculteiten moeten gaan clusteren, queer medewerkers van kleur voelen zich niet altijd veilig, Erasmus MC genomineerd voor onderwijsprijs
Gepubliceerd op:Type artikel: Video-
Nieuws
-
-
In Memoriam Nienke van Rij
Gepubliceerd op:-
In memoriam
-
-
Hoe Guido van Winden van De Studentenbijbel zelf zijn studie doorkwam
Gepubliceerd op:Type artikel: Video-
EM TV
-
Reacties
Reacties zijn gesloten.
Meer Nieuws
-
EM TV newsflash: Faculteiten moeten gaan clusteren, queer medewerkers van kleur voelen zich niet altijd veilig, Erasmus MC genomineerd voor onderwijsprijs
Gepubliceerd op:Type artikel: Video-
Nieuws
-
-
Universiteit rapporteert datalek in medewerkersonderzoek
Gepubliceerd op:-
Nieuws
-
-
Universiteiten willen dat minister Palestijnen helpt hierheen te komen
Gepubliceerd op:-
Nieuws
-