De universiteit beëindigt het contract met Albron voortijdig, wegens ondermaats presteren van de cateraar.
De opening van een heuse Starbucks koffiecorner, versere belegde broodjes of een wisselende warme daghap – daily special – voor slechts €3,75: cateraar Albron heeft vorig jaar zijn best gedaan om de klanten beter te bedienen. Alleen niet genoeg om een klanttevredenheidscijfer van een 6 te halen – het werd een 5,8 – en daarom is de universiteit genoodzaakt het contract voortijdig te beëindigen. De cateraar zelf wil niet reageren op de beslissing van de universiteit.
Einddatum nog niet bekend
Tot wanneer Albron zal aanblijven is nog niet bekend, daarover voeren beide partijen nu overleg. “Vanzelfsprekend zal het contract nooit per direct stoppen, omdat onze klanten moeten kunnen blijven eten en drinken”, zegt Michèle Belgraver van het Erasmus Facilitair Bedrijf (EFB). Zodra bekend is wanneer het contract met Albron stopt, zal EFB een nieuwe Europese aanbesteding in gang gaan zetten. Dat proces kan best langer dan een jaar duren, maar Belgraver durft geen tijdpad te geven. Tot die tijd zal Albron zijn diensten blijven aanbieden.
Bittere pil
De beslissing van de universiteit moet een bittere pil zijn voor Albron, want de scores uit het klanttevredenheidsonderzoek 2012 zijn beter dan het jaar ervoor. Studenten geven de restaurants als rapportcijfer een 5,6 (een punt hoger), medewerkers komen nog steeds niet verder dan een 4,9 (was een 4,4).
Producten positiever beoordeeld
Volgens studenten zijn de aangeboden producten in de restaurants verbeterd qua kwaliteit, smaak, variatie en aantrekkelijkheid. Ook zijn ze beduidend meer te spreken over de belegde broodjes. Studenten en medewerkers maakten in 2012 meer gebruik van warme maaltijden en beoordeelden de temperatuur, hoeveelheid, smaak, variatie, keuzemogelijkheid en prijs positiever.
Warme maaltijden blijven zwak punt
Desondanks blijven de warme maaltijden het zwakke punt in de restaurants, want nog steeds vindt een derde van de studenten en de helft van de medewerkers deze (zeer) slecht. Ook de prijs-kwaliteitverhouding van de producten in zowel de restaurants als bij de koffiecorners blijft een doorn in het oog bij ruim tweederde van de klanten. LJ
Bekijk de onderzoeksresultaten 2012 over Albron voor studenten en medewerkers en lees de mening van studenten en medewerkers over Albron.
Waarom we elke dag in de rechtszaal zitten bij Fouad L.
De meeste journalistieke producties bij EM zijn te categoriseren in twee versnellingen:…