EUR-student gegrepen door intercity
Op nieuwjaarsmorgen is de negentienjarige bedrijfskundestudent Bas van der Weijden om het leven gekomen.
Rond kwart voor zeven werd hij op station Rotterdam-Alexander gegrepen door een intercity. Met twee vrienden vierde Van der Weijden die nacht oud en nieuw in discotheek Outland. In het Leidsch Dagblad zegt de politie dat de dood van de jongen een ongeval is en dat hij niet is geduwd na een ruzie, zoals eerder werd gesuggereerd. Een vriend van Van der Weijden, Kevin Tshilumba (21), raakte zwaargewond aan zijn benen. Tshilumba verklaarde aan de politie dat er op het station twee groepen jongeren tegenover elkaar stonden en dat ze over het spoor naar een ruzie verderop het station wilden lopen. De aankomende trein hebben ze niet op tijd horen aankomen.
De Rotterdam School of Management, Erasmus University, verzorgt een ‘in memoriam’ in EM 11. Of de faculteit de student ook op een andere manier zal herdenken, is nog onbekend. LS
Meest gelezen
-
Last-minute tentamenwijzigingen door hittegolf: ‘Ik hoorde het pas om 21 uur’
Gepubliceerd op:-
Campus
-
Onderwijs
-
-
Tentamens en onderwijs afgelast vanwege hitte
Gepubliceerd op:-
Onderwijs
-
-
WK-deelname betekent veel voor Curaçaose studenten: ‘Je ziet voor het eerst dat je land wordt herkend’
Gepubliceerd op:-
Studentenleven
-
Reacties
Reacties zijn gesloten.
Meer Studentenleven
-
WK-deelname betekent veel voor Curaçaose studenten: ‘Je ziet voor het eerst dat je land wordt herkend’
Gepubliceerd op:-
Studentenleven
-
-
Juan is aan het comfortmaxxen
Gepubliceerd op:-
Dresscode
-
-
Kunstworkshops en dansvoorstellingen spelen belangrijke rol tijdens oratie The art of healing
Gepubliceerd op:-
Cultuur
-
Wetenschap
-