Leden konden vanachter hun laptop thuis persoonlijke boodschappen opsturen naar het bestuur, die ze vervolgens op kaartjes schreef. “Een handgeschreven kaart is het leukst. Het viel me tijdens het schrijven op dat de boodschappen best persoonlijk waren. Ze vertelden wat over zichzelf, vroegen hoe het gaat met de oudere. Bij sommigen was het een uitdaging om de boodschap op één kaart te krijgen.”

Twee leden van het bestuur deden de kaarten donderdag op de bus in het verzorgingstehuis, waar zo’n tweehonderd ouderen wonen. “Ons doel was: voor iedereen een kaartje.” Dat is gelukt. Vanwege de coronamaatregelen konden ze de kaarten niet persoonlijk overhandigen. Een medewerker van Humanitas die de bezorgers ontving, vond de actie hartverwarmend.

Briefwisseling en 'benefietsdiner'

RSG kaartenactie verzorgingstehuis
Beeld door: RSG

De afzenders hebben hun adres doorgegeven, zodat de ontvangers in het verzorgingstehuis aan de Bergweg iets terug kunnen sturen, mochten ze dat willen. “Het zou heel leuk zijn als er iets ontstaat en een briefwisseling op gang komt, maar dat is nog even afwachten”, lacht Doolaard.

De kaartenactie is niet de enige actie van de vereniging. “We hebben een commissie maatschappelijke betrokkenheid en die zou binnenkort eigenlijk een benefietdiner organiseren. Dat gaat niet door, maar in de plaats daarvan maken ze maaltijden die ze gaan bezorgen en hebben ze het omgedoopt tot ‘benefietsdiner’.”