EUR-initiatief wint ‘Beste Branding’ in Rio

Get in the Ring (GITR) heeft op 24 maart namens Nederland de Compass Award in ontvangst genomen in Rio de Janeiro. Deze prijs wordt uitgegeven voor het land met de meest innovatieve en creatieve branding op de Global Entrepreneurship Week.

Get In The Ring is onderdeel van het Erasmus Centre for Entrepreneurship in de Rotterdam Science Tower aan het Marconiplein.

Het initiatief komt voort uit een samenwerkingsverband tussen de EUR, TU Delft en Universiteit Leiden; HOPE. De uitvoering ervan is geleidelijk naar Rotterdam verschoven. GITR is opgezet door studenten die het ondernemerschap willen stimuleren en jonge ondernemers beter samen willen brengen met investeerders, en wordt georganiseerd door HOPE en de Economische Faculteitsvereniging Rotterdam (EFR).

Oorspronkelijk hadden HOPE en de EFR een event genaamd Meet the Dragons, gebaseerd op het tv-programma Dragons’ Den. Hierin proberen entrepreneurs een idee te pitchen aan een groep investeerders. GITR probeert dit concept een stap verder te brengen met het element van show en het idee van ondernemers die tegen elkaar strijden.

Get in the Ring

De competitie vindt daadwerkelijk plaats in een boksring, maar de deelnemers zullen zich tot hun communicatieve vaardigheden moeten beperken om te winnen. “Als je daar staat als een verlegen jongetje wordt het erg lastig te winnen, dan moet je inhoudelijk wel erg goed zijn”, aldus organisator Elbert Stoof. In de finale strijden de deelnemers voor een jury van investeerders om een investeringssom van €1 miljoen.

Ondernemers als rocksterren

Bij Get in the Ring ligt de nadruk op de show. Elbert: “Ondernemen moet aantrekkelijk worden. Wij willen ondernemers het imago geven van rocksterren, of bekende voetballers.”

Het is de bedoeling dat de kandidaten zich zo goed mogelijk presenteren aan de investeerders en zo makkelijker met elkaar in contact komen.

Plannen

Volgens Stoof waren andere landen enthousiast over GITR en is het team van plan het GITR-concept internationaal uit te breiden. Het concept wordt door de organisators open aangeboden en inmiddels hebben diverse landen, bijv. Duitsland, Oostenrijk, Zuid-Afrika en Kaapverdië, hun eigen versie. Het GITR-team is van plan haar bekendheid op de campus op te krikken door het event komend academisch jaar flink te promoten. Tevens houdt het team een wedstrijd voor een creatieve locatie voor GITR 2013. AT/Foto’s: watchado & James Digby

Deel dit artikel

Wat gebeurt er allemaal op deze universiteit?AgendaLees meer EM-verslaggeefster Tara Lewis vraagt iedere maand aan een thuiswoner: mag ik met je mee? Deze maand stapte ze met T… twitter.com/i/web/status/93183… @ErasmusMagKroegen van RotterdamMeer informatie »