Studenten zelf een verandering teweeg laten brengen, dat is het doel van Make a Difference 2011. Deze milieubewuste recruitment day vindt vandaag voor het eerst plaats op de Erasmus Universiteit en zal een jaarlijks terugkerend evenement worden.
Grote namen als KPN, Unilever en PwC zullen zo’n honderd studenten door middel van workshops laten kennismaken met hun milieubewuste beleid. “Met zulke bekende bedrijven wilden we ook studenten aantrekken die nog niet heel erg bezig zijn met duurzaamheid, maar het wel leuk vinden om er meer over te leren”, aldus Sadaf Qutbyar, een van de organisatoren en project manager van GreenEUR.
Duurzame stage
En dat lijkt gelukt, want alle workshops zitten vol. Qutbyar: “We willen studenten aanmoedigen om tijdens hun studie al, zelf een verandering teweeg te brengen. Dat kan bijvoorbeeld door een eigen bedrijfje op te richten, vrijwilligerswerk te doen of op zoek te gaan naar een stage bij een ‘duurzaam’ bedrijf. Winst maken moet niet meer de enige prioriteit zijn.”
Stoer en tof
Een andere manier om iets ‘groens’ te doen tijdens je studententijd, is gebruik te maken van cradle to cradle producten, een concept waarbij gebruikte materialen worden ingezet in een ander product. “Studenten moeten na vandaag beseffen dat milieubewustheid echt iets stoers en tofs is”, hoopt Qutbyar. Op de dag zelf is in ieder geval overal aan gedacht: zelfs de lunch en drankjes aan het eind zijn biologisch.
Workshops
KPN zal het tijdens de workshop vooral gaan hebben over duurzaamheid in het bedrijf. Unilever gaat aan de slag met de vraag hoe consumenten in contact kunnen worden gebracht met milieubewuste producten en bij Triodos draait het vooral om microfinance. Ook PwC en Van Gansewinkel zullen workshops geven. De dag wordt georganiseerd door GreenEUR, Seceur, CEMS en ECSP en zal vanaf nu een terugkerend evenement worden. BK
EM zoekt een motto en jij mag ’t bedenken!
Ieder zichzelf respecterende organisatie vindt zichzelf elke paar jaar weer opnieuw uit.…