RSM Radio – The Music and Management Station begint op 16 maart met non-stop uitzendingen op twee internetzenders.
Op de ene zender zal popmuziek gedraaid worden en op de andere easy listening. Elk uur is een interview van 10 à 15 minuten met een expert van de faculteit te horen. De interviews zijn van te voren opgenomen, tot nu toe in totaal 24. Ook worden er spotjes met nieuws en informatie over de Rotterdam School of Management uitgezonden. Reclame zal er verder niet te horen zijn en ook is er geen disc-jockey.
Bekendheid en binding
Het is een idee van Hans Vollebregt, manager marketing and sales van de afdeling Executive Education and Organisational Development van RSM: “The Music and Management Station klinkt jong en dynamisch. Het is een goede manier om meer bekendheid aan de faculteit te geven en voor een binding te zorgen, ook bij alumni en andere participanten.”
EUR-radio?
Het project heeft tot nu toe 10.000 euro voor de periode van een jaar gekost. Een extern bedrijf heeft de techniek en muziekkeuze verzorgd. RSM is de eerste Nederlandse faculteit met een eigen radiostation, weet Vollebregt. Op andere business schools in het buitenland bestaat het al wel. Als het een succes wordt, zou hij graag zien dat er een radiostation voor de hele universiteit komt. TL
Luister naar RSM Radio.