Beter kun je het niet verzinnen: start de promotie van je evenement op Valentijnsdag, zodat je rozen kunt uitdelen. Niemand die zo’n geste weigert, moet de organisatie van de Meesterweek gedacht hebben.
En dat lijkt te kloppen in de L-hal. Daar delen charmante dames en heren rozen uit bij de wit met oranje stand van de Meesterweek: het jaarlijkse studentenevenement van de Juridische Faculteitsvereniging. Dat resulteert vooral in giechelende studentes. Stiekem vinden ze het maar wat leuk om op 14 februari een rode roos te krijgen, ook al is het een ordinaire promotiestunt.
Oranje das
Jongens zijn over het algemeen minder enthousiast, maar nemen de roos wel aan. “Waarschijnlijk om later weer weg te geven”, lacht Ard van Kooten, die binnen de Meesterweekcommissie verantwoordelijk is voor de externe betrekkingen. In grijs pak met knaloranje das bemant hij vandaag de stand, die een maand zal blijven staan.
Nieuwe elementen
Van Kooten kijkt uit naar de Meesterweek, die duurt van 2 tot en met 13 maart. Naar eigen zeggen heeft hij met zijn commissie een mooi programma in elkaar gezet voor zowel studenten als bedrijven. Nieuw dit jaar zijn de Ondernemersdag, waarop studenten hun ideeën pitchen en de ‘Inhousedag’ op de Amsterdamse Zuidas. De Recruitmentdag vindt plaats in Het Zalmhuis bij de Van Brienenoordbrug in plaats van op campus Woudestein. LJ