Help! Waar staat de melk?

Het is even wennen: de kleurrijke schorten van de cateringmedewerkers zijn vervangen door chocoladebruine. Vanochtend is de nieuwe cateraar Albron begonnen op campus Woudestein. Lange rijen voor de kassa’s van De Carrousel.

Wie De Carrousel in het L-gebouw binnenloopt, merkt meteen dat er iets is veranderd. Veel producten hebben een andere plaats gekregen, maar de frisgroene borden boven de schappen wijzen je de weg. Xichen Ji, tweedejaars student econometrie, beaamt dat ze niet in één keer kon vinden wat ze zocht. “Verder ziet alles er netjes uit, zoals de sandwiches, maar ik heb wel het idee dat er minder producten zijn.”

Vlaflip

Dat kan kloppen, want nog niet alle schappen zijn gevuld. Albron-medewerkers legden vanochtend de laatste hand aan het nieuwe assortiment in De Carrousel. Nieuw zijn de verpakte salades – zelf opscheppen is er niet meer bij – en de vers geperste sappen. “We willen de gezonde producten in het oog laten springen”, legt een marketingmedewerker van Albron uit. “We gaan meer zelf maken, zoals de vruchtensappen, broodjes en vlaflips.”

Basislunch

“Ons doel is dat klanten voor een lunch met basisproducten, zoals brood, beleg, soep en zuivel, een ‘nice price’ betalen”, legt Jan Pieter Roos, regiomanager west bij Albron, uit. “Wie wil, kan dat aanvullen met luxere producten, waar bijvoorbeeld salades (2,50 – 3 euro) en belegde broodjes onder vallen.” Maar biedt Albron eigenlijk wel lage prijzen voor de basisproducten? Volgens een medewerker verschillen de prijzen hier en daar met voorheen.

Chippen kan weer

Het nieuwe kassasysteem met touchscreen is in ieder geval wel een verbeterpunt. Vanaf vandaag kunnen alle klanten weer in één keer chippen of pinnen. Desondanks ontstonden er vanmiddag rond lunchtijd lange rijen, waardoor vele warme maaltijden tegen de tijd dat de kassa kon worden gepasseerd dermate waren afgekoeld dat ze lauw moesten worden genuttigd. Dat kwam deels door de onwennigheid van medewerkers met de nieuwe kassa’s en deels door de zomersluiting van de kantine in het T-gebouw.

Kennismaken

Voor de medewerkers was het vandaag vooral kennismaken met de nieuwe werkgever, de nieuwe indeling van de kantine en de nieuwe concepten. “Het is wennen en ik laat het allemaal maar over me heen komen”, zucht een van hen.

‘Deals’

De DE koffiecorners en Philéas hebben ook een metamorfose ondergaan en heten vanaf heden The Bakery. Nieuw hier zijn de combinaties van een sapje of zuivelproduct met een broodje of salade voor 3,50 of 4 euro. Deze zogenoemde ‘Deals’ zijn het speerpunt van The Bakery. De koffieprijzen staan vooralsnog niet aangegeven, maar wie een cappuccino koopt, is dertig cent duurder uit dan voorheen. Dit levert terecht wat gemopper op volgens Alfons Hengst, die de coffiecorners zal gaan managen. LJ

Wat is jouw mening over Albron en de nieuwe producten? Reageer hieronder!

Lees ook Onvrede over nieuwe cateraar Albron van 16 juni 2010

Deel dit artikel