‘Maatschappelijk verantwoord brak zijn’

Bier drinkend geld binnenhalen voor Daniel den Hoed, het kankercentrum van het Erasmus MC. Dat kon tijdens de allereerste benefietavond van het Rotterdamsch Studenten Corps op vrijdag 28 mei. De opbrengst is 15.000 euro.

“Boven verwachting” noemt preses Vincent Karremans de opbrengt. Daniel den Hoed zal het geld gebruiken voor de bouw van nieuwe laboratoria waar onderzoek gedaan wordt naar kanker. Het RSC doneert het geld aan het kankercentrum, omdat veel leden van deze studentenvereniging familie verloren hebben aan deze ziekte. “Kortom, het raakt iedereen”, aldus Karremans.  

Hermes House Band in actie

Broekpers

Tijdens de benefietavond genoten ongeveer 100 gasten uit het bedrijfsleven van feestelijke hapjes en drankjes en een optreden van Lee Towers en de eigen Hermes House Band. Voor het avondprogramma hadden zij een bedrag van 250 euro voor betaald. Een spontane veiling van de prijzen van de loterij zorgde voor extra opbrengst van de avond. Prijzen als een overnachting in het Bilderberg Parkhotel, een goede fles wijn of een broekpers brachten veel geld op.

Brak

“Na dit officiële deel mochten de studenten laten zien waar ze goed in zijn: bier drinken tijdens het feestje ‘Dance for Daniel‘”, lacht Karremans. De hele drankomzet gaat naar het Daniel den Hoed. “Sommige van de 250 aanwezige studenten hadden het zelfs over ‘maatschappelijk verantwoord brak zijn’.”

Verdubbelen

Na deze eerste benefietavond in de geschiedenis van het RSC, wil de vereniging er een traditie van maken. “We streven elk jaar naar een verdubbeling van de opbrengt”, zegt Karremans resoluut. Voor volgend jaar is er al een beginnetje, want het de vereniging heeft nu al enkele couverts verkocht. LJ

Deel dit artikel

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  • Hiermee kun je je aanmelden voor de EM nieuwsbrief. Je krijgt elke donderdag een mail met het belangrijkste nieuws van de week. Er is een Nederlandstalige en een Engelstalige editie.

    Vragen over de nieuwsbrief? Lees eerst onze veelgestelde vragen.