Matthijs Leendertse (33) doceert mediatrends en mediabeleid aan de EUR en is door zijn mede-werkgever TNO genomineerd voor de Young Professional of the Year Award. Hij grijpt deze nominatie aan om ook studenten te betrekken en lanceert een studentencompetitie.
Eigenlijk vindt hij het raar om deel te nemen aan een wedstrijd die zo om zijn persoon draait, maar Leendertse grijpt graag de mogelijkheid en aandacht aan om de thema’s waarmee hij bezig is onder de aandacht te brengen. Voor de nominatie voor de Young Professional of the Year Award werd hij voorgedragen door een collega van TNO, waar hij onderzoek doet naar media en naar ICT-gebruik in het onderwijs. Het TNO-project [email protected] ligt hem het meest nauw aan het hart, omdat het draait om de inzet van media en ICT om kinderen in oorlogsgebieden als Soedan en Oeganda verder te helpen.
Talent stimuleren
Omdat Leendertse zelf veel leert van de feedback van studenten, wil hij nu iets voor hen terugdoen. “Ik wil graag de stem horen van de young professionals van de toekomst”, vertelt hij, “dus nodig ik hen uit om een filmpje, presentatie of korte tekst naar me te mailen met daarin een visie op werken. De inzendingen plaats ik op mijn weblog.” De student die op de meest originele manier zijn of haar visie op de young professional van morgen deelt, zal Leendertse een jaar lang coachen. Dat kan zijn op gebied van studie, maar ook als opstapje richting arbeidsmarkt. Zijn studentencompetitie loopt inmiddels al.
Ambitieuze mensen
De Young Professional of the Year Award wordt dit jaar voor de derde maal uitgereikt. Het evenement wordt georganiseerd door InterCompany Association, de overkoepelende organisatie van bedrijfsjongerenverenigingen, in samenwerking met VKbanen. De genomineerden voor de YPY Awardbeschikken over minimaal 1 jaar werkervaring, blinken uit in kennis en daadkracht op hun vakgebied en hebben een ruim draagvlak binnen hun organisatie voor hun nominatie. Doel van het evenement is o.a. om jonge ambitieuze mensen van verschillende bedrijven met elkaar in contact te brengen, hen op actieve wijze positief onder de aandacht te brengen en hen te stimuleren in hun ontwikkeling. MM