De open dag voor scholieren op 14 november heeft ruim 2.200 scholieren getrokken, plus 1.700 ouders. Dit aantal is hoger dan in 2008 en is vooral het gevolg van betere gebruikmaking van internet door de EUR.

Behalve dat de website over de Open dag meer dan voorheen gericht was op het aanmelden, heeft de EUR dit jaar flink ingezet op ‘Google Adwords’. Dit is een functie van de gelijknamige zoekmachine. Als iemand in Google zocht op bijvoorbeeld universiteit, bachelor of open dag, verscheen in de rechterkolom een advertentie van de Open dag op de EUR. Volgens Maarten ter Huurne, verantwoordelijk voor de PR, heeft deze advertentie zo’n tweehonderd extra aanmeldingen opgeleverd.

Sightseeing

Nieuw tijdens de Open dag was de aanwezigheid van Rotterdam Marketing, onderdeel van de gemeente. Rotterdam Marketing verzorgde korte presentaties en filmpjes die de scholieren en hun ouders moesten tonen dat de Maasstad ook z’n charme heeft en absoluut een studentenstad is. Om die woorden kracht bij te zetten, konden de bezoekers deelnemen aan een korte bustour over de Maasboulevard naar de Kop van Zuid en terug naar de campus via de Oostzeedijk.

Campus aantrekkelijker

Ondanks dat de dag begon met fikse regen, was de sfeer goed, aldus een tevreden Tilly Schildt, coördinator van de open dag. “Alles is prima verlopen, en gelukkig kwam ’s middags het zonnetje nog tevoorschijn. Dan ziet de campus er toch meteen een stuk aantrekkelijker uit.” LJ