Het gaat erom dat wij het leiderschap op ons nemen om de grote uitdagingen aan te gaan, zodat we kunnen genieten van de vruchten van onze beschaving zonder dat wij twijfels of zorgen hoeven te hebben over dat alles zal instorten, dat onze welvaart wordt gekocht ten koste van een ander, of dat we stelen van toekomstige generaties.

Hoe bevaar je deze talloze waterwegen zonder te verdrinken in jargon, verkeerde informatie, schuld of nihilisme?

Deze workshop is een korte verkenning van zowel broodnodige paradigmaverschuivingen als van hoe een meer open betrekking kan leiden tot creatieve antwoorden op moeilijke tijden. Er wordt gebruik gemaakt van out-of-the-box instrumenten om out-of-the-box perspectieven te genereren. De nadruk ligt op het overbruggen van lichaam en geest door middel van bewegings- en bewustzijnsoefeningen, zodat zintuigen en gevoeligheden kunnen worden gebruikt als instrumenten voor een meer holistisch perspectief op duurzaamheid.

Veel van de jongere generaties zijn geboren in deze tijd van wereldwijde crisis en hebben nooit iets anders gekend. Deze toenemende intensiteit zal niet vanzelf verdwijnen, en dat is iets waar we met moed en samenwerking het hoofd aan moeten bieden. Maar waar crisis is, zijn ook kansen.

Praktische zaken

Wanneer: De workshop begint om 14:30 uur. Je bent welkom voor koffie en snacks vanaf 14:00 uur.

Waar: Langeveldgebouw, zaal 0.18

Registratie: Registreer hier.

Begeleider: Alexander (Premala) Vollebregt

Alexander (Premala) Vollebregt is een voorstander van stedelijk bewustzijn – geboren en getogen in Afrika en India uit een Nederlandse vader en Curaçaose moeder voordat hij in 1991 naar Nederland verhuisde – hij is architect, stedenbouwkundige, docent en coach. Hij is de oprichter en eigenaar van Avontuur – de Ark voor Genezing, Welzijn en Innerlijke Groei gelegen in het hart van het centrum van Rotterdam, Nederland.

Premala was 15 jaar lang assistent-professor aan de Technische Universiteit Delft en leidde onderzoeksprojecten in ontwikkelingslanden om lokale gemeenschappen en overheden te versterken. Hij initieerde interdisciplinaire en interprofessionele manieren om te onderzoeken hoe mens en natuur harmonieus kunnen samenleven in een sociaal stimulerende, technologisch verantwoorde en duurzame ecologie. Hij gebruikt action-learning en action-research als kernmethoden om kennisontwikkeling en kennisoverdracht te stimuleren.