African Business Day is jaarlijks ASAH’s grootste keynote-evenement. Het doel van dit evenement is studenten en young professionals in Nederland een nieuw perspectief te geven op het snelgroeiende continent van Afrika en hen voor te lichten op de talrijke, zakelijke kansen en mogelijkheden in Afrika.
Dit jaar zal het evenement de “African Power” van het continent benadrukken, waarbij de succesverhalen van vooraanstaande zakenleiders uit Afrika worden gevierd. ASAH is trots om de volgende gastsprekers te verwelkomen:
- Kelvin Balogun, directeur van Coca Cola Africa;
- Viola Llewellyn, oprichter van Ovamba;
- Michael Ugwu, algemeen directeur van Sony Music West Africa;
- Amber Clifford, expansion- en growthstrateeg van Uber Eats EMEA;
- Charles Ofori Antipem, uitvinder van de Science Set.
African Business Day 2019 biedt een bijzondere dagprogramma aan dat uit drie delen bestaat. In de ochtend kunnen studenten en young professionals deelnemen aan een reeks interactieve workshops van multinationale ondernemingen Google, Shell, Unilever, Uber en PVH. Tijdens de workshops krijgen deelnemers de kans om hun kennis toe te passen en hun professionele netwerk te vergroten met de mogelijkheid tot werving. In de plenaire middagbijeenkomst, die gepresenteerd wordt door CNN African Voices’ Keturah King, zullen de vijf bovengenoemde sprekers hun persoonlijke ervaringen met en perspectieven op de zakenwereld in Afrika delen door middel van toespraken, vraag-en-antwoordsessies en interessante discussies. Om de vijfde editie van de African Business Day af te sluiten in een blijvende herinneringzal ’s avonds ASAH’s allereerste gala worden georganiseerd. Eén genodigde zal gelukkig weglopen met onze grootste giveaway ooit – een gouden ticket – waarmee degene naar een Afrikaanse bestemming naar keuze mag reizen.
Kaarten voor African Business 2019 zijn nu verkrijgbaar via https://bit.ly/2IaG0cv.