Home » Nieuws » Detail
geen news_id ingevoerd

Een reactie kan maximaal 200 woorden lang zijn. Commerciële uitingen, schelden en discrimineren zijn niet toegestaan.

Reageer

CAPTCHA afbeelding om SPAM tegen te gaan 

Berichten 1 tot en met 50 van totaal 623
 

Tuesday, 08-05-12 22:37 , Woonplaats
Hans , Website

Tja, lastige situatie. Het lijkt me ook niet handig om het studeren in Nederland onaantrekkelijker te maken en zo buitenlandse studenten te weren. Het lijkt me juist goed als er veel studenten hierheen komen, misschien kunnen we wel proberen om de beste hier te houden.

 

Tuesday, 08-05-12 22:30 , Woonplaats
Hans , Website

Goede zaak lijkt me!

 

Tuesday, 08-05-12 09:28 , Woonplaats
mvdg ( marlyvdgriendt@remove-this.hotmail.com

bron?

 

Monday, 07-05-12 21:45 , Woonplaats
Jan

Waar baseert men de opmerking op dat de langstudeerboete nu definitief is?

 

Friday, 04-05-12 15:51 , Woonplaats
Jaap

Cool! Natuurlijk weer erg jammer voor geneeskundestudenten..

 

Friday, 04-05-12 11:52 , Woonplaats
Zeilen ( martin.brouwers@remove-this.gmail.com , Website

Gelukkig zijn er tegenwoordig initiatieven zoals www.rechtswinkel.nl die zonder subsidie bijna vergelijkbare mogelijkheden bieden.

 

Thursday, 03-05-12 17:08 , Woonplaats
anoniem ( anoniem@remove-this.hotmail.com , Website

gedenkwaardig, maar ... sinds wanneer is een 2 jarig VARA - lidmaatschap een boundary condition tot een publiekslezing van een KNAW-president !?

http://bijwonen.vara.nl/De-Wereld-Draait-Door-University.11055.0.html

 

Thursday, 19-04-12 22:28 , Woonplaats
Judith Verhagen ( judith.vis@remove-this.gmail.com

Ik heb door zwangerschap en bevalling een aantal onderdelen gemist waardoor ik mogelijk vertraging oploop. Graag wil ik ook in aanmerking komen voor compensatie. Waar en hoe kan ik dit aanvragen?

 

Thursday, 19-04-12 16:08 , Woonplaats
reverse phone lookup ( alecsmith2011@remove-this.gmx.com , Website

Nou, de woorden in dit bericht zeker geef me iets om achterover te leunen en na te denken over een goede lange tijd. Ik waardeer het lezen van content die tegelijkertijd uitdagingen en entertaint, en dit is een eerste klas voorbeeld!

 

Thursday, 19-04-12 13:17 , Woonplaats
Rarrie ( geggermont@remove-this.gmail.com

... als je van "HET SYSTEEM" afhankelijk bent ?

 

Monday, 16-04-12 20:18 , Woonplaats
L. Mohammadzadeh ( 304146lm@remove-this.student.eur.nl

Ik ben twee jaar uit de studie geweest i.v.m met plotsellingen nierfalen en daarop volgend dialyse en niertransplantatie.

Ik weet niet zo goed of ik vanaf volgend jaar de boete wel/ niet moet betalen! Ik zou daarom graag mij zelf via deze weg willen aanmelden voor deze regeling.

MVG,

Lilian M.Zadeh

Graag verneem ik een reactie van u.

 

Thursday, 12-04-12 16:01 , Woonplaats
Jerry ( the_cosmic_gate@remove-this.hotmail.com

De groep op de foto is niet de Erasmus Dance Society...

 

Sunday, 01-04-12 13:47 , Woonplaats
MJ

Tsja, kijken naar *bruto* salarissen is wel appels met peren vergelijken. Netto boert de NLse wetenschapper vast relatief minder goed.

 

Friday, 30-03-12 18:39 , Woonplaats
S. el Khinifri ( empersouf@remove-this.hotmail.com , Website

Haha, slechte 1 april grap.

 

Friday, 30-03-12 14:49 , Woonplaats
Rogier Potter van Loon

Meneer van Pelt,

Wij zijn beide blij dat de EUR de veiligheid van iedereen belangrijker vindt dan het gemak van mij.

Wel verschillen we in onze gedachten over de manier waarop dit dient te worden gerealiseerd. Mijn punt, wat u o.b.v. uw reactie niet helemaal lijkt te hebben meegekregen, is dat een restrictie nooit een verbetering kan opleveren. Slachtoffers voorkomen kan ook door het gebruik van de trap af te raden voor de personen waarbij er een risico op vallen bestaat, bijvoorbeeld via een bord met een tekst als "Pas op: kans op vallen!" of "Gebruik van noodtrap wordt afgeraden".

In tegenstelling tot wat u doet overkomen in uw reactie ben ik juist geinteresseerd in het belang van de gehele EUR-gemeenschap: met de gesuggereerde aanpak ondervindt juist niemand nadelige gevolgen, waar dat met een restrictie wél zo is. Maakt u zich overigens ook voor mij geen zorgen, ik maakte reeds gebruik van een (voor mij) snellere weg dan de noodtrap!

 

Wednesday, 28-03-12 08:37 , Woonplaats
Nick van Pelt ( vanpelt@remove-this.ese.eur.nl

Rogier, een trap hoort voor iedereen veilig te zijn, niet alleen voor jou. Door het weghalen van de trap vallen er geen slachtoffers meer. Ik ben blij dat de EUR dat belangrijker vindt dan het feit dat jij nu via een andere ingang naar binnen moet.

 

Tuesday, 27-03-12 17:39 , Woonplaats
Rogier Potter van Loon ( pottervanloon@remove-this.ese.eur.nl

Een erg vreemde beslissing om de trap te sluiten...
Door een restrictie op te leggen (niemand kan meer over de trap lopen) kan de situatie alleen maar verslechteren.

Het is uiterst vervelend voor professor Dekker en meneer Heij, maar de mensen die niet over de trap heen willen lopen kunnen er ook voor kiezen om dat niet te doen - voor hen verbetert noch verslechtert de verwijdering van de trap dus.

De mensen die minder moeite hebben met de trap verliezen nu echter een optie en worden verplicht om te lopen (voor hen verslechtert de situatie dus).

Nu is het in dit geval een relatief kleine issue, maar ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat men denkt met een restrictie de situatie te kunnen verbeteren....

 

Monday, 26-03-12 20:47 , Woonplaats
Oranje Franje Beu ( suzannegrinwis@remove-this.hotmail.com

Gut Jason, vind je 4 wietkwekerijen niet een beetje veel,ongeacht of deze nu al dan niet door studenten gerund werden?
De opmerking dat dit "Delftshaven" ( voor de authenticiteit heb ik de spelfout overgenomen) en geen corpspand in Kralingen slaat als een koeier**t op spruitjes plukken.
Is elk corpspand daar dus een wietkwekerij? Maar, als we het over "Delftshaven" hebben - ongeacht de inmiddels opgerolde rotzooi - komt het daar dus eigenlijk niet voor.
Joly Mozes, hoe hypocriet kun je zijn??

 

Thursday, 22-03-12 13:35 , Woonplaats
Anoniem ( anoniem@remove-this.anoniem.nl

Ik ken Michael Rabbers! Wie wilt mij aanraken?

 

Wednesday, 21-03-12 17:31 , Woonplaats
Guest ( guest@remove-this.guest.com

1. was er geen ander blaadje dat meer lijkt op een hennepblad?
2. goed, openheid, maar wordt dit ook getest op correctheid?
3. hebben ze ook meegenomen hoeveel energie er is en zal worden verbruikt met de huidige bouwprojecten, plus al het groen wat daarvoor heeft moeten wijken?

 

Monday, 19-03-12 23:39 , Woonplaats
Guest ( guest@remove-this.guest.com

Ranglijsten op basis van citaties en publicaties zeggen niets over het onderwijs, en daar wordt sowieso al te weinig waarde aan gegeven. Waarom zoveel nadruk op die publicaties waar je als kenniseconomie echt weinig aan hebt, behalve als het technologie of geneeskunde betreft.
Neem het onderwijs eens onder de loep en laat dat eens zwaar wegen, want het zijn die studenten die later bij zullen dragen aan de maatschappij en niet die tijdschriften die zo weer vergeten zijn en die nauwelijks door iemand worden gelezen dan de 'peers' zelf.

 

Monday, 19-03-12 13:28 , Woonplaats
M.

Zullen we maar gewoon de ESL maar de schuld geven?

 

Wednesday, 14-03-12 09:55 , Woonplaats
Post-babyboomer ( post@remove-this.hotmail.com

Je kunt niet achteraf de studieschuld opeens wel bij het BKR gaan registreren. Onacceptabel, want anders had je niet of minder geleend bij IB-groep/DUO.

Het probleem in Nederland is niet dat starters niet genoeg kunnen lenen. Het probleem is dat de huizenprijzen niet snel genoeg dalen. Pas als een modaal huis 3 tot 4 keer een normaal huishoudens-inkomen kost (150-180k ipv 240k nu) moeten starters weer gaan kopen. Dan hoeft de leencapaciteit ook geen probleem meer te zijn.

Alternatief is dat de inkomens hard gaan stijgen om zo de huidige huizenprijzen (met terugwerkende kracht) te rechtvaardigen. Dat lijkt me echter niet waarschijnlijk vanwege de internationale concurrentie positie van Nederland.

 

Tuesday, 13-03-12 19:13 , Woonplaats
Hannes ( hannes.w.peters@remove-this.gmail.com

Ik heb pas nog Snakes on a Plane gekeken, net zo spannend en realistisch als dit scenario.

 

Thursday, 08-03-12 10:11 , Woonplaats
sam trautman ( sammytraut@remove-this.gmail.com

nou laat maar doorkomen die plannen. ik ben er klaar vEUR!

 

Wednesday, 07-03-12 16:49 , Woonplaats
Guest ( guest@remove-this.guest.com

Als het halen van tentamens makkelijker wordt, dan is het logisch dat meer studenten 60 punten halen.

 

Saturday, 03-03-12 00:30 , Woonplaats
Wilma Neven ( wilmaneven@remove-this.hotmail.com

Super actie mensen, ik wens jullie heel veel succes.
Ik kom gauw een keer eten

 

Tuesday, 28-02-12 21:08 , Woonplaats
m

Erg leuk om dit bericht te lezen als oud-erasmusmc'er, alleen helaas niet op waarheid berust. Regelmatig ben ik tijdens mijn werkzaamheden 'achtervolgd' door cameraploegen. Is er ooit gevraagd of ik het hiermee eens was.... NEE

 

Wednesday, 22-02-12 23:20 , Woonplaats
Lid

het is en blijft een knorrenvereniging!

 

Tuesday, 21-02-12 16:37 , Woonplaats
notpicnic ( anonymous@remove-this.gmail.com , Website

helaas wordt nog steeds veels te veel gefocused op de individuele fraude gevallen terwijl de steeds diepere verbintenissen tussen de universiteiten en het bedrijfsleven schreeuwen om een gedegen overkoepelende belangenverstrengelingen-analyse.Al een poos geleden University Inc. http://pear.ly/2qZ1 opgestart na lezing van het gelijknamige boek van Jennifer Washburn in de hoop jullie een eerste aanzet te kunnen aanbieden die tot een collaboratieve analyse dmv deze interface http://pear.ly/uXl5 poogt te verleiden.

 

Monday, 20-02-12 21:46 , Woonplaats
Ad Murck ( ad@remove-this.murck.nl , Website

Volgens mij is dit een initiatief van enkele fans van de serie Feuten en heeft BNN er niets mee te maken. Maar als ik BNN was zou ik het eerst even afwachten en er volop instappen als het een succes wordt. En ik schat in dat het laatste zeker het geval gaat zijn. Helemaal multimediaal VO!!! ...

 

Thursday, 16-02-12 20:10 , Woonplaats
Thomas

Een printer toewijzen aan alleen printtaken? problem solved als je snel iets wilt afdrukken lijkt me zo

 

Thursday, 09-02-12 12:31 , Woonplaats
Philippe Versijp ( versijP@remove-this.ese.eur.nl , Website

Het sleutelwoord is concurrentie. Er is voor Albron net zo min reden om iets lekkers neer te zetten als voor de vorige cateraar, Avenance, want er zijn gewoon te weinig reële alternatieven. De sportkantine of de tent voor het F/G gebouw zijn nu eenmaal geen vervanging voor een restaurant. (Misschien dat de AH to go die wellicht zijn opwachting gaat maken nog enig soelaas gaat bieden, maar dat is toekomstmuziek en zal ook geen warme maaltijd opleveren)

Wat er dus moet gebeuren is simpelweg twee verschillende cateraars in de restaurents zetten. Eentje in de Caroussel, een ander in de overige restaurants. Dan heb je tenminste keus, en zal iedere restaurateur die het langdurig verknalt gewoon failliet gaan. Da's geen ramp.

Overigens is 3 euro 50 natuurlijk wel een klein budget. Ik zou zelf nog niet in de mensa eten als ik er geld op toe kreeg, maar voor zo'n bedrag zijn de mogelijkheden beperkt. Spagetti bolognese en stamppot zijn misschien studentenklassiekers, maar als je iets anders wil zal de kwaliteit daar al gauw onder lijden.

Extra frappant is wel dat ook de medewerkers met 3 euro 50 grotendeels aan hun tax zitten, terwijl het parkeren binnenkort bijna even veel gaat kosten - en dan krijg je niet eens een Albron maaltijd erbij...

 

Thursday, 09-02-12 12:19 , Woonplaats
Obama ( fsdfs@remove-this.sdsf.nl

Oei... dat gaat pijn doen bij de PVV. Al kamervragen gesteld?

 

Thursday, 09-02-12 10:09 , Woonplaats
Rianne

Ik heb een aantal jaren gewerkt bij de universiteit van Nijmegen en het eten was daar zoveel beter. Iemand had het hier over eigen koks op payroll van de universiteit, zo hebben zij het daar wel geregeld. Uitkomst: réal food, gemaakt door echte koks.

Het restaurant bij hen heet de refter: http://www.ru.nl/facilitairbedrijf/eten_en_drinken/eten-drinken-campus/

 

Thursday, 09-02-12 09:09 , Woonplaats
D

De marges die worden gehanteerd op producten zoals alleen al het drinken waar zij nou niet echt veel werk voor hoeven te verrichten zijn al belachelijk duur. Als je als cateraar van een universiteit duurder uit bent dan een benzine station langs de snelweg dan heb je de realiteit echt uit het oog verloren. Kijk het maar eens na. Ik eet wel eens in de cafetaria van de TU Delft. Als je daar het zelfde eet als bij Albron betaal je uit mijn hoofd bijna 30% goedkoper dan Albron. Ik denk dan ook nog eens dat de kwaliteit daar beter is.

 

Thursday, 09-02-12 02:19 , Woonplaats
M ( m@remove-this.hotmail.som

Waarom heeft Albron het uberhaupt overgenomen van de vorige cateraar? 2 jaar terug was het eten nog prima te doen. Nu is bijna alles uitverkocht en er is al zo weinig aanbod. Ook nog eens veel te duur en wat een zuurpruimen achter de balies (ook al zijn het nog dezelfde medewerkers) bar en bar slecht.

 

Wednesday, 08-02-12 22:13 , Woonplaats
Obama ( fsdfs@remove-this.sdsf.nl

Die hele aanbestedingsprocedure was natuurlijk een grote grap. De verantwoordelijken zitten vuistdiep in de aars van Albron. Dat Sjaakie Japie van zoveel jaar geleden kende is natuurlijk een prima grond om zaken te doen. Dat het gevolg is dat medewerkers en consumenten worden uitgeknepen zodat de baas in een grote auto kan rijden doet niet ter zake.

 

Wednesday, 08-02-12 19:17 , Woonplaats
Martin

Ik eet sinds een tijdje in het sportgebouw. De maaltijden zijn daar weliswaar 5 euro maar meestal een stuk smakelijker en je krijgt altijd een goed gevulde bord (het is nog meer dan een 'grote' portie bij Albron). Het zijn jonge mensen die daar in de keuken staan en bereiden de gerechten gewoon zelf. Het eten is simpel maar eerlijk. Geen bakken met smakeloze groenten, aardappelkroketten en half om half gehaktachtige burgers of ballen. Het is troep, er wordt zo goedkoop mogelijk ingekocht en duur verkocht. Albron is een dikke fail. Nee, dan eet ik zoals ik al zei liever in het sportgebouw of een broodje doner voor het F/G gebouw. En bij de kralingse zoom haal je de lekkerste surinaamse broodjes en roti, of patat bij de Bram. Allemaal stuk voor stuk goedkoper en lekkerder.

 

Wednesday, 08-02-12 16:30 , Woonplaats
Lindemarie Jongste ( jongste@remove-this.em.eur.nl

@Roel Thanks for your reaction, but I still don't get your point really. What do you mean with the physical mailbox?
Maybe it's better to call. If you email me your number, I give you a call tomorrow. You can reach me at 010-4081822.
And, wow if you have made the image in only 5 minutes, you're fast!

 

Wednesday, 08-02-12 14:46 , Woonplaats
Roel

@Lindemarie Jongste: Yup, I think it's just weird the university provides students email addresses. Everyone has an email address already and they don't provide you with an extra physical mailbox either, do they?

About the picture; I had five minutes spare time to kill and wanted to try whether I could explain the weirdness of this common practice in one picture ;-)

 

Wednesday, 08-02-12 14:16 , Woonplaats
Wieneke ( gunneweg@remove-this.em.eur.nl

Beste Peter Stevens8899
Zou je mij even kunnen bellen (4081826) of mailen (zie hierboven)?
dank
Wieneke Gunneweg
EM

 

Wednesday, 08-02-12 14:02 , Woonplaats
Lindemarie Jongste ( jongste@remove-this.em.eur.nl , Website

This is the link which the student below refers to: http://i.imgur.com/n4c6S.jpg.

Did you make the image yourself?

 

Wednesday, 08-02-12 13:56 , Woonplaats
Nick van Pelt ( vanpelt@remove-this.ese.eur.nl

Mooi stuk Peter, sluit ik mij bij aan. Nu de rest nog..

 

Wednesday, 08-02-12 12:40 , Woonplaats
Student

Still stupid. Explained here:

 

Wednesday, 08-02-12 09:38 , Woonplaats
peter ( peterstevens8899@remove-this.hotmail.com

Mijn indruk is dat Albron ervan overtuigd is dat ze het contract verliezen en nu probeert om nog zoveel mogelijk geld uit ons te persen. Er zijn een aantal zaken die ik niet snap:

- prijzen voor eenvoudig koffie of koeken zijn bijna even hoog als op een A locatie zoals het centraal station
- iets eenvoudigs als een belegd broodje kan Albron niet maken: het brood is taai, beleg is enkel met een vergrootglas te vinden, en als je 's avonds, bv omdat je nog moet doceren, een broodje wil, dan is het brood meestal vochtig geworden. Bovendien circuleren maar 4-5 varianten die bijna nooit wijzigen. Je betaalt er ook nog eens heel veel voor.
Geef op de foodplaza de concessie aan een kleine broodjeszaak, een kleine starter (geen keten!!!!) en laat die maar eens stevig de concurrentie aangaan met albron.
Met de huidige prijzen is catering aan de EUR een potentiele goudmijn - indien albron er niet in slaagt winst te maken, dan zit iets fout in hun zakenmodel

- In elk geval, de markt werkt: studenten en medewerkers maken massaal gebruik van hun (beperkte) exit optie. Op mijn afdeling brengt iedereen z'n eigen boterhammen mee, met bezoekers nemen we een taxi, en als het er echt toe doet, dan laten we stiekem een niet-gecontracteerde leverancier eten brengen.

Als de EUR marktwerking wil, zorg dan voor echte marktwerking: veel aanbieders, en geen verbod op externe cateraars en bijhorende boeteclausules. En anders moet de EUR maar gewoon overwegen een kookteam op de payroll van de universiteit te zetten ipv met externe cateraars te werken.

Dit is echt een punt waar het CvB dringend werk moet van maken, want de catering is een constante bron van ergernis, en, wanneer we buitenlandse gasten hebben op de afdeling, een bron van schaamte.

 

Wednesday, 08-02-12 09:17 , Woonplaats
Jurriaan

Hoewel ik niet heb meegedaan met het onderzoek, kan ik het helaas alleen maar eens zijn met de uitkomsten.

Zitten we als universiteit nog lang contractueel aan Albron vast, of kunnen we binnenkort bijvoorbeeld concurrent Sodexo misschien eens een kans geven? In bedrijfsrestauranten waar de vlag van Sodexo wappert ben ik vaak meer te spreken over het eten dan in restauranten onder de Albron-vlag.

Weet niet wat er door Albron gedaan is met resultaten van eventuele eerdere onderzoeken, maar hopelijk grijpt Albron deze teleurstellende uitkomsten aan om nu eens flink de bezem er doorheen te halen.

 

Wednesday, 08-02-12 01:16 , Woonplaats
veggie ( aaunited@remove-this.hotmail.com

sorry hoor, maar ik had niets anders verwacht. als zelfs het personeel kritiek levert, dan wordt er intern ook niets besproken. Lijkt wel dat je als vegetarier niet welkom bent, want 3 x raden wat je dan 9 van de 10 keer kan kiezen? Juist, aardappel in elk mogelijke vorm en bonen of doperwten. En als ze een keer Veggie oriental hebben, dan is de portie van 3,87 zoooo weinig, dat ik met een een soep en 2 stukjes boterhammen me buik eerder gevuld krijg. Meer concurrentie zal zeker goed doen !!!! En de openingstijden ook super dramatisch. maak er ipv 19 uur dan liever 20 uur van, hebben de avondstudenten er ook wat aan.

 

Wednesday, 08-02-12 00:34 , Woonplaats
Diederik

Albron heeft geen verstand eten. Het is een reclamebureau; constant zichzelf proberen te profileren als een of ander 3 sterren cateraar en alleen maar bezig met zichzelf op te leuken met marktetingcampagnes en slogans ('good food happy people', laat me niet lachen). Stop nou eens met het afdrukken van jullie logo op servetjes, maken van folders, opleuken van bordjes etc en stop dat geld eens in datgene waarvoor jullie aangenomen zijn: fatsoenlijk eten en drinken.

 

Tuesday, 07-02-12 22:46 , Woonplaats
Alberto Vermicelli ( kyo@remove-this.shimada.tokyo , Website

@dingesma: volledig mee eens.

1. De manier waarop het personeel wordt afgeblaft als het even niets te doen heeft, is bijzonder stuitend.

2. Vorige cateraar was ook geen ster waard, maar wel een verademing vergeleken met Albron.

3. Aansluitend op van Pelt: why the f*ck is Albron een monopolie vergund? Waarom zijn de voorwaarden van dat monopolie zo slecht onderhandeld door de universiteit? Denk bijvoorbeeld ook aan openingstijden?!!

4. Albron heeft duidelijk ceteris paribus verondersteld, maar wat blijkt mensen veranderen simpelweg hun gedrag: ruimen geen f*ck meer op (uit protest), nemen hun eigen lunch mee.

Albron daar ga je!